Jak radzić sobie z natłokiem zadań

Jesteśmy zapracowani i przeciążeni. Codziennie dociera do nas około 100 tysięcy słów. W ciągu miesiąca dostajemy tyle informacji, ile nasi dziadkowie w ciągu całego życia! Trudno nam odnaleźć się w tym gąszczu. Dodatkowo rzeczywistość wokół nas nieustannie się zmienia. Niełatwo jest podejmować decyzje, wykonywać swoje zadania. Świat VUCA (Volatility-zmienność, Uncertainty-niepewność, Complexity-złożoność, Ambiguity-wieloznaczność) dosięga nas niemal na każdym kroku.

Oto kilka wskazówek jak radzić sobie z natłokiem pracy:

  • Regeneruj swoją energię, rób przerwy, wysypiaj się!
  • Proś o pomoc, nie wszystko trzeba robić samemu.
  • Perfekcjonizm to kiepski doradca, zrobione jest lepsze od doskonałego.
  • Multizadaniowość to mit, robienie kilku rzeczy na raz się nie sprawdza.
  • Eksperymentuj, trudno cały czas robić to samo i oczekiwać innych rezultatów.

Powodzenia !

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.