Jesteśmy zapracowani i przeciążeni. Codziennie dociera do nas około 100 tysięcy słów. W ciągu miesiąca dostajemy tyle informacji, ile nasi dziadkowie w ciągu całego życia! Trudno nam odnaleźć się w tym gąszczu. Dodatkowo rzeczywistość wokół nas nieustannie się zmienia. Niełatwo jest podejmować decyzje, wykonywać swoje zadania. Świat VUCA (Volatility-zmienność, Uncertainty-niepewność, Complexity-złożoność, Ambiguity-wieloznaczność) dosięga nas niemal na każdym kroku.
Oto kilka wskazówek jak radzić sobie z natłokiem pracy:
- Regeneruj swoją energię, rób przerwy, wysypiaj się!
- Proś o pomoc, nie wszystko trzeba robić samemu.
- Perfekcjonizm to kiepski doradca, zrobione jest lepsze od doskonałego.
- Multizadaniowość to mit, robienie kilku rzeczy na raz się nie sprawdza.
- Eksperymentuj, trudno cały czas robić to samo i oczekiwać innych rezultatów.
Powodzenia !