Dobrostan czyli 7 sposob贸w na zadbanie o siebie

Co to takiego ten dobrostan? 馃檪 Jak to pi臋knie i prosto ujmuje jedna z wellbingowych blogerek to- ” osi臋dbanie”. Chodzi przede wszystkim o zachowywanie balansu, r贸wnowagi mi臋dzy poszczeg贸lnymi obszarami w naszym 偶yciu-praca/dom, emocje/ umys艂 / cia艂o/ duchowo艣膰.

Co mo偶e nam pom贸c w dbaniu o nasz dobrostan? Niby wszystkie sposoby wymienione poni偶ej s膮 do艣膰 oczywiste, jednak czy pami臋tamy o nich na co dzie艅? ?

1. R脫B REGULARNE PRZERWY W PRACY, chocia偶 5 minut co 1,5 godziny, tyle nieprzerwanie nasz m贸zg jest w stanie efektywnie pracowa膰.


2. PAMI臉TAJ O POSI艁KACH, nie zaczynaj dnia bez 艣niadania, to najwa偶niejszy posi艂ek.


3. ZADBAJ O KR臉GOS艁UP, nie wykonuj gwa艂townych ruch贸w i nie przeci膮偶aj kr臋gos艂upa, wykonywanie 膰wicze艅, podnoszony blat biurka lub siedzenie na pi艂ce podczas pracy mog膮 tu bardzo pom贸c.


4. OKIE艁ZNAJ STRES, dostarczany w umiarkowanych ilo艣ciach dzia艂a mobilizuj膮co, permanentny mo偶e by膰 przyczyn膮 chor贸b. Korzystaj z technik relaksacyjnych – oddech, medytacja, mindfullness.

5. DBAJ O WYRA呕ANIE SIEBIE I O SWOJE POTRZEBY, b膮d藕 asertywny/a, stosuj postaw臋- ja jestem ok i ty jeste艣 ok. Masz prawo odm贸wi膰, masz prawo mie膰 inne zdanie lub pogl膮dy.


6. NAWADNIAJ SI臉, 2 litry wody dziennie to minimum, dobrze jest doda膰 listek mi臋ty, kawa艂ek pomara艅czy, cytryny, truskawki itp, to co lubisz.


7. NO I U艢MIECHNIJ SI臉, u艣miech i dobry humor pomog艂y ju偶 roz艂adowa膰 niejedn膮 trudn膮 sytuacj臋

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.